PŘECHOD Z UNIVERSAL ANALYTICS NA GOOGLE ANALYTICS 4

S příchodem nové generace analytického nástroje Google Analytics 4 (dále jen GA4) se otevřely nové možnosti pro sledování a měření výkonu webových stránek a online kampaní. Vývojáři, marketéři a digitální specialisté se nyní potýkají s rozdíly mezi tradičním Universal Analytics (dále jen UA) a novějším GA4 měřením.

Analyzovali jsme data u našich klientů a zjistili, že zatímco GA4 poskytuje celkově shodná data na úrovni účtu a v některých případech i vyšší než UA, existují významné rozdíly v případě nejvíce navštěvovaného zdroje, konkrétně google/cpc. V našem případě se tahle skutečnost dotýká velké části klientů a to přibližně 80 %. Tyto odchylky by měly být brány v potaz při optimalizaci kampaní v rámci účtu Google Ads.

GA4 přisuzuje větší část konverzí directu a jiným zdrojům, což může vést ke zkreslení dat. Obecně lze pozorovat, že GA4 zaznamenává více tržeb než UA. Tato odlišnost může být způsobena různými algoritmy a přístupy ke sledování a atribuci konverzí.

Kromě rozdílů v konverzích jsou také viditelné rozdíly v návštěvách a uživatelích, o kterých si můžete přečíst v našem dalším článku Proč se liší návštěvy a uživatelé v UA a GA4.

Zjištěná data z naší praxe

Představíme vám dva příklady klientů, u kterých jsme vypozorovali rozdíly ve vyhodnocování výkonu kampaní mezi UA a GA4. Jedná se o data sesbírána v období od 27.5. do 24.6.

Případ 1. klienta:

Zde jsme zaznamenali propad v tržbách ze zdroje google/cpc o -13,5 % a návštěvách o -12,35 %. Naopak v případě directu se jedná nárůst o 9,2 % v návštěvách a 12,9 % v tržbách. Tento rozdíl naznačuje, že GA4 přisuzuje více konverzí directu, což může ovlivnit rozhodování při optimalizaci kampaní na účtu Google Ads.

Prechod-z-universal-analytics-na-google-analytics-4-data-1.jpg

Případ 2. klienta:

V případě dalšího klienta jsme zaznamenali rozdíl -10,42 % v návštěvách a -11,13 % v tržbách ze zdroje google/cpc při porovnání mezi UA a GA4 měřením. Naopak direct vzrostl o 27,73 % v návštěvách a 71,72 % v tržbách. Zajímavé je, že zdroj google/organic zaznamenal nárůst o 27,19 % v návštěvách a 85,64 % v tržbách.

Prechod-z-uiversal-analytics-na-google-analytics-4-data-2.jpg

Pokud Vás zajímá, jak vytvořit a nastavit GA4 pro vaše stránky, Nápověda Google nabízí přehledný návod, jak na to.

Vzhledem k tomu, že v Google Ads máme přístup k více datům, zejména pokud jde o prokliky, je důležité brát v potaz jak informace z GA4, tak data z Google Ads při rozhodování o optimalizaci kampaní. Pouze tak můžeme získat komplexní a přesné pochopení výkonu online reklamních kampaní a zajistit jejich maximální účinnost.

Nevíte si s novým Google Analytics 4 rady? Rádi Vám pomůžeme. Kontaktujte nás

Odebírejte newsletter a zůstaňte v obraze