OBECNÁ DOPORUČENÍ PRO PERFORMANCE MAX, ANEB JAK MÍT VYNIKAJÍCÍ VÝKON KAMPANĚ

Jak mít vynikající výkon Performance Max kampaně? Přinášíme Vám obecná doporučení, které je dobré brát při tvorbě kampaně v potaz. V první řadě je důležité si přiblížit, co se pod pojmem Performance Max (PMAX) skrývá. Jedná se o kampaň, která se zobrazuje napříč mnoha kanály: Vyhledávání, Nákupy, YouTube, Display, Discover, Gmail a mapy. Google využívá machine learning či AI pro zjištění správného kanálu, ve kterém se reklama zobrazí. Přestože je PMAX velmi závislá na AI, neznamená to, že se má jednou vytvořit a poté nechat napospas‚ ale stále je důležité kampaň pravidelně optimalizovat.

Obecna-doporuceni-pro-performance-max.jpg

Pokud se chcete dozvědět více o kampaních Performance Max, v Nápověda Google Ads najdete další informace.

Obecná doporučení

  • Vyplnění všech podkladů, tzn. texty, obrázky, video apod.
  • U textů je dobré využít maximum znaků, které Google nabízí, přičemž díky tomu zaberete všechen prostor, který Vám reklama nabízí
  • Tvorba skupin podkladů podle kategorií produktů
  • Kombinace s klasickým PLA – zabráníme tomu, aby se některé produkty přestaly zobrazovat, jelikož PMAX upřednostňuje produkty s dobrým výkonem a zbytku nedává prostor (vznikají tzv. Zombie produkty)
  • Vyloučení cílových URL v nastavení (košík, děkovná stránka, kontakty a podmínky)
  • Doplnit signály o vlastní data (košík, nakoupili, seznamy emailů)
  • Vyplnit podobné weby, díky kterým PMAX najde nejvíce pravděpodobné sledující

V následující tabulce nejdete všechny možné typy podkladů a informace týkající se jejich počtů, povolených znaků u textů a rozměrů u obrázků.

Obecna-doporuceni-performance-max-tabulka-rozmeru.jpg

Nastavení skupiny podkladů pro zacílení na Shopping

Pokud chcete PMAX cílit extra na Shopping a nechcete, aby se skupina podkladů (asset) nezobrazovala například v Gmailu či Search, je možné vytvořit prázdný asset. Tímto způsobem omezíte možnost zobrazování v jiných kanálech.

Důležité je si dávat pozor na vyplňování podkladů, jelikož tento trik funguje na principu prázdného assetu. Vyplní se pouze název assetu s cílovou adresou a nepřidáváme žádné další podklady (nadpisy, popisy, loga, obrázky, videa či název firmy).

Videa

V případě videí, které jsou vytvořené automaticky Googlem, nastává komplikace při jejich mazání z podkladů. Při tvorbě nového assetu a nenahráni vlastního videa, Google vygeneruje video vlastní, které nelze ani po nahrání videa klientem odstranit. Jediná možnost je kontaktovat podporu a poprosit o smazání vygenerovaného videa. Tyto videa jsou vytvořena z nadpisů, popisů a obrázků, které jsou vyplněné v assetu. Stává se, že pokud jsou v assetu různorodější texty a obrázky, vygenerované video nemusí dávat smysl.

Co se týká umístění videí na YT, bohužel nelze vybrat kanály na základě klíčových slov, které tematicky odpovídají produktům klienta. Proto se může stát, že video podklady se nedostanou úplně k cílovým zákazníkům. Optimalizace a analýza je obecně u videí složitější a manuální zásah v tomto případě minimální, jelikož nelze žádným způsobem vylučovat umístění.

Nejste si jistí, zda máte kampaně správně nastavené, a zda z nich těžíte maximum? Nebo byste potřebovali vytvořit reklamy od nuly? Dejte nám o sobě vědět a rádi se na to s Vámi podíváme.